صفحه نخست
صفحه نخست

رویدادهای آموزشی کودکان – مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

رویدادهای آموزشی کودکان بر بستر فناوری اطلاعات – مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور

روز ۳ شنبه۲۱ ابان شرکت اندیشه شتاب پویه گام (گروه سیاره گامبیت) موفق شد تا باهمکاری سازمان فناوری اطلاعات و مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور رویدادکارآفرینی بر بستر فناوری اطلاعات را برای کودکان در رده سنی ۱۱و ۱۲سال برگزار شد.

در این رویداد که از ساعت ۹ تا ۱۲ در سالن کنفرانس شهید قانعی در مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور برگزار شد حدود ۴۰ دانش آموز پایه ششم دبستان حضورداشتند  که پس از خوش آمد گویی و تماشای یک کلیپ  گامبیتی به صورت گروه‌های ۵نفره که هریک برای گروه خود نام انتخاب کرده بودند . به سمت میز ثبت نام هدایت شدند.

پس از ثبت نام و مشخصات دانش آموزان ( که در این رویداد استثنائابه صورت کاملا دستی انجام شد )، گروه هابه ترتیب به سمت ایستگاها هدایت میشدند.

ایستگاه طرح مسئله و مسئله یابی :

در این ایستگاه منتورها تلاش کردند که ذهن کودک را به فضای پیرامون خود جلب کنند و چالش های مرتبط را به او نشان دهند تا اینکه هر دانش آموز بتواند یک سوال شفاف در خصوص یک چالش خاص مطرح کند.

ایده پردازی و طوفان فکری:

در این مرحله از تکنیک Brain storming برای ارائه دادن چند ایده و کمک به حل مسئله مطرح شده در مرحله قبل استفاده شد.

راهکارهای فناورانه:

در این ایستگاه،منتورها به دانش آموزان کمک کردند تا با  استفاده از  تکنیک Mind map یکی از ایده‌های مطرح شده در مرحله قبل را به راهکارعملی تبدیل کنند.

برای این کار از دانش آموزان خواسته شد که در مورد داستانی که مطرح کرده‌اند یک نقاشی بکشند و همچنین یک تخمین مالی و زمانی از انجام راهکار داشته باشند.

بازاریابی ومشاوره:

در این مرحله دانش آموزان به کمک مربیان با استفاده از اطلاعات به دست آمده در مرحله قبلی یک  Stop motion یا  power point آماده کردند تا بتوانند مسئله ، ایده و راهکار عملی خود را به داوران ارائه دهند.

داوری:

دانش آموزان در این ایستگاه ، فایل پاورپوینت یا کلیپ ساخته شده در مرحله قبلی را به داوران ارائه میدادند و از پروژه خود دفاع میکردند . در انتهای این مرحله داوران  به عملکردکلی دانش اموزان نمره دادند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *