صفحه نخست
صفحه نخست

درختکاری در سیاره گامبیت

درختکاری
دزختکاری

موضوع:درختکاری

روز درختکاری

امروز “گولی زومی” داشت به مامان کمک میکرد و در انجام کارهای فراموش شده خانه حسابی فعال بود که سیلوانا از مدرسه برگشت.
همین که وارد شد “گولی زومی” را در حین آب دادان به گیاهان دید و با زدن چشمکی به او گفت: “آفرین دوست گامبیتی جونم.میدونی امروز ، روز درختکاری است و اینکه تو به گیاهان توجه داری نشانه ی این است، که برای این روز، اهمیت قائلی!

“گولی زومی” خنده ای کرد و گفت: جالب است این دیگه چه روزی است؟ ” روز در ختکاری ” بیا در موردش با هم تحقیق و صحبت کنیم.
بعد از استراحت کوتاهی بچه ها شروع کردن به مطالعه از منابع مختلف و کلی اطلاعات در مورد روز درختکاری ،بدست آوردند.

این روز برای نخستین بار در سال ۱۸۷۲ میلادی توسط “جولیوس استرلینگ مورتون” از آمریکا به عنوان روز درختکاری، در جهان، پایه گذاری شد و اکنون در بسیاری از کشوها ، در روزهای مختلفی از سال ، گرامی داشته میشود.
در ایران روز درختکاری ، ۱۵ اسفند ماه میباشد.
در روز درختکاری ،مردم تشویق به کاشتن نهال می شوند.

ایرانیان که از دیرباز با طبیعت انس و الفتی خاص داشته و دارند از روز درختکاری با شور و شوق زیادی استقبال کردنمی کنند و هر سال شاهد کاشت تعداد قابل توجهی نهال بدست ا قشار مختلف مردم هستیم.
به دلایل زیادی باید روز درختکاری را پاس داشت. همانگونه که بر کسی پوشیده نیست درخت فواید زیادی دارد که به چند نمونه از آن اشاره میکنیم.

زمان کاشتن درخت

یکی اینکه روز درختکاری در ایران در اواخر زمستان برگزار میشود و این خود نشانه ای از رفتن به پیشواز فصل زیبای بهار است. دلیل دیگر اهمیت ویژه ای است که درختان در تولید اکسیژن مورد نیاز برای تنفس انسان دارند و این ماده ی حیاتی را فراهم میکنند که خود ، جان دهنده ی بشر است.

ویژگی درختکاری

از دیگر ویژگی های بارز درختان می توان به نقش کلیدی که در پزشکی و صنعت داروسازی دارند،اشاره کرد .بطوری که در گذشته انسان از پوست درخت بید برای کاهش تب بیماران استفاده می کرد.و با شنا خت این ماده بعد ها توانست آسپرین را تولید کند. همچنین در درمان بیماری مالاریا که از پوست در خت “سین کونا” استفاده شده است.
گذشته از اهمیت خاصی که درختان در شکل گیری طبیعت چشم نواز دارند و در نوع خود از فرسایش خاک و وقوع سیل جلوگیری می کنند.
پس بیایید همه با هم روز درختکاری را پاس بداریم و با درختان مهربان باشیم. اهمیت وجودشان را دریابیم و با دیده احترام به آنان بنگریم ،زیرا بقائ تمام موجودات زنده، بدون وجود درختان سرسبز، خالی از لطف و کاملا بی معناست .
زنده باد درختان.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *