صفحه نخست
صفحه نخست

اشکال از فناوری و پیشرفت است یا از ما

اشکال از فناوری و پیشرفت است یا از ما؟

 

بنظر شما اشکال از فناوری و پیشرفت است یا از ما؟

در دنیای مدرن، نفوذ تکنولوژی به حدی است که می‌توان گفت این تکنولوژی است که بر انسان تسلط پیدا کرده‌است.

پس از پیدایش دنیای مجازی، تعریف بسیاری از مفاهیم تغییر کرده.  این دنیای جادویی که دسترسی‌ها را بسیار آسان کرده و به افراد امکان دسترسی وسیع‌تری می‌دهد.

به‌قدری اعجاب‌انگیز و جادویی است که نقش نیلبک‌زن هاملین را برای کودکان ما ایفا می‌کند.

فعالیت‌هایی که هر انسانی برای رشد و پرورش خود می‌بایست انجام دهد، جای خود را به کلیک‌ کردن‌های مجازی داده‌است.

این نیلبک‌زن جادویی کودکانمان را به کجا می‌برد؟

فرزندان ما بیشتر از هر زمان دیگری در برابر این آسیب قرار دارند.

از پرورش و رشد ویژگی‌های اصلی انسانی عقب می‌مانند، ویژگی‌هایی مانند:

  • پرورش هوش حرکتی و مهارتی
  • توانمندسازی حس هنری
  • ارزش آفرینی برای حفظ محیط زیست
  • فراگرفتن اصول پایه قوانین علم
  • توجه به سلامت و بهداشت و
  • مهارت‌های ارتباطی
  • خود مدیریتی در فضای مجازی
  • سواد رسانه‌ای همگام با سواد دیجیتال

 

برای پاسخ دادن به این مساله همگانی، ما در یک پروژه مسئولیت اجتماعی (CSR)، آستین‌هایمان را بالازدیم تا کودکان را به کمک همین ابزار تکنولوژی و به وسیله یک بازی موبایلی به سمت ویژگی‌هایی که در هر کودک باید پرورش بیابد، جهت دهیم.

پس یک بازی موبایلی با ماموریت‌های واقعی به اسم سیاره گامبیت را تولید کردیم.

 

سیاره گامبیت بازی موبایلی است که در آن کودکان با بازی یاد می‌گیرند چگونه ماموریت‌های واقعی را در زندگی انجام‌دهند. به‌عبارت بهتر، از طریق گیمیفیکیشن یا همان بازی‌وارسازی یک سری ماموریت برای کودکان ارسال می‌شود. بچه‌ها باید این ماموریت‌ها را در زندگی واقعی به‌تنهایی یا به کمک خانواده‌های خود انجام دهند.

از سوی دیگر حضور در رسانه‌های اجتماعی همچنین می‌تواند به نوجوانان منافع عمیق‌تری برساند.

با این حال ممکن است نوجوانان، به دلیل سن و سال پایین، در این جستجوها با بی‌دقتی‌هایی مواجه شوند و لذا به حضور والدین نیاز پیدا کنند تا مطمئن شوند که از منابع آنلاین قابل اعتماد استفاده می‌کنند و اطلاعات را به درستی تفسیر می‌کنند. تشویق پدر و مادر به پرس و جو درباره جستجوهای آنلاین بچه‌ها به کشف بهتر اطلاعات می‌انجامد و هم بحث درباره این موضوعات را تسهیل می‌کند.

بر همین اساس ما تصمیم گرفتیم با تولید اپلیکیشن همگام، به مادرها و پدرها کمک کنیم تا با افزایش سواد رسانه‌ای و دیجیتال خود و فرزندانشان در فضایی امن از امکانات دنیای مجازی استفاده کنند و در عین حال از دنیای واقعی نیز غافل نمانند. در اکوسیستم سیاره گامبیت، مادران و پدران می‌توانند در قالب یک دوست در بازی‌هایی که کودکانشان حضور دارند، ظاهر شوند و از امکانات Parental Control آن استفاده کنند. همچنین این اپ به واسطه پرداخت‌های درون برنامه‌ای که در آن دیده شده است، فضای مناسبی را در اختیار ارائه‌دهندگان انواع خدمات، تولیدکنندگان محتوا و ارائه‌دهندگان محصول در حوزه خانواده فراهم می‌کند. در این راستا تمامی سازمان‌هایی که علاقمند به ارائه سرویس برای کارمندان و خانوده‌های خود باشند، به‌راحتی می‌توانند با اتصال باشگاه مشتریان خود به اپ همگام از امکانات این اپ بهره‌مند شوند.

 

اشکال از فناوری و پیشرفت است یا از ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *