صفحه نخست
صفحه نخست

من یک نوجوان پر انرژی هستم

من یک نوجوان پر انرژی هستم

کلاس‌ها، استرس اجتماعی، تکالیف، ورزش، کارهای خانه، مشاغل نیمه‌وقت، فعالیت‌های بعد از مدرسه و… نوجوانان زندگی پرمشغله‌ای دارند. آیا به نظر می‌رسد نوجوان شما در حال تخلیه انرژی است؟ بسیاری از نوجوانان در تعهدات متعدد خود احساس خستگی می‌کنند و به دنبال راه‌هایی برای افزایش انرژی خود هستند. برخی از این راه‌ها ممکن است ناسالم باشند. قبل از اینکه نوجوان شما دچار فرسودگی شغلی شود، زمان خوبی است که به نوجوان خود آموزش دهید که چگونه با انتخاب‌ها می‌تواند انرژی خود را تخلیه یا بهبود بخشد.

من یک نوجوان پر انرژی هستم
من یک نوجوان پر انرژی هستم

کاهش انرژی ناسالم

  • شکر: بسیاری از نوجوانان زمانی که انرژی آنها در حال افزایش است، برای یک شکر سریع به آب نبات متوسل می‌شوند، اما عجله شکر زیاد دوام نمی‌آورد و معمولاً منجر به تصادف می‌شود و احساس بدتری نسبت به قبل در آنها ایجاد می‌کند. همچنین کالری خیلی زیادی را فراهم می‌کند که برای سلامت کلی آنها خوب نیست. برای اینکه سطح انرژی خود را بالا و ثابت نگه‌دارید، به نوجوان خود توصیه کنید میان وعده‌ای با ترکیبی سالم از پروتئین، چربی سالم و کربوهیدرات‌ها مانند سیب و کره بادام زمینی همراه با مقداری ترکیب دنباله‌دار بخورد. یک رژیم غذایی متعادل و خوردن مکرر در طول روز یکی از بهترین راه‌ها برای ایجاد انرژی خوب است.
  • کافئین و نوشیدنی‌های انرژی‌زا: نوجوانان نوشیدنی‌های انرژی‌زا را دوست دارند، زیرا این نوشیدنی‌ها راه آسانی برای افزایش انرژی هستند. متأسفانه، کافئین و نوشیدنی‌های انرژی‌زا مانند آب نبات عمل می‌کنند و به آن‌ها انرژی سریعی می‌دهند تا کمی دیرتر از بین بروند و خسته‌تر از قبل شوند. کافئین همچنین می‌تواند باعث کم‌آبی بدن آنها شود، که باعث می‌شود احساس تنبلی کنند، و کافئین بر توانایی خواب آنها تأثیر منفی می‌گذارد، که می‌تواند منجر به چرخه معیوب نوشیدن بیشتر کافئین شود، زیرا از خوب نخوابیدن شب قبل خسته شده‌اند. نوجوانان باید مصرف روزانه کافئین خود را محدود کنند.
  • مواد مخدر: برخی از نوجوانان وسوسه می‌شوند که از محرک‌های تجویزی برای افزایش انرژی سوءاستفاده کنند. شایعه‌ای در مدارس وجود دارد مبنی بر اینکه ریتالین و آدرال (برای درمان ADHD) و همچنین زاناکس (برای درمان اضطراب استفاده می‌شود) به دانش‌آموزان بدون مشکل پزشکی کمک می‌کنند تا سریع‌تر یاد بگیرند، تمرکز بهتری داشته باشند و انرژی اضافی برای مطالعه طولانی‌تر فراهم کنند. بسیاری از دانش‌آموزان که از فشار تحصیلی استرس دارند، طعمه این شایعات می‌شوند و امیدوارند این داروها به آنها در بهبود نمرات کمک کند. نوجوانان تمایل دارند فکر کنند که استفاده از این داروها بی خطر است زیرا توسط پزشکان تجویز می‌شود. اینها همه افسانه هستند و مطلقاً کار نمی‌کنند.

راه‌های سالم برای افزایش انرژی
راه‌های سالم برای افزایش انرژی

 

راه‌های سالم برای افزایش انرژی

  • خواب: بدون شک خواب مهمترین عنصر برای داشتن انرژی بیشتر در طول روز است، اما متاسفانه تنها حدود ۱۵ درصد از دانش آموزان دبیرستانی خواب سالمی دارند. بدون خواب با کیفیت کافی، نوجوانان به معنای واقعی کلمه نمی‌توانند به درستی عمل کنند. خواب بیشتر سلامت روان آنها را بهبود می‌بخشد و به آنها کمک می‌کند نمرات بهتری کسب کنند، وزن اضافی خود را حفظ کنند، با بیماری مبارزه کنند، خلق و خوی بهتری داشته باشند و بله، انرژی بیشتری داشته باشند.
  • تغذیه سالم: به نوجوانان توضیح دهید که غذا به معنای واقعی کلمه سوخت بدن آنهاست. برای به دست آوردن بهترین نتایج برای سلامت و سطح انرژی خود، آنها باید به طور منظم در طول روز غذاهایی بخورند که ترکیبی از پروتئین، فیبر و چربی‌های سالم دارند، بدون حذف وعده‌های غذایی. اگر آنها وعده‌های غذایی خود را حذف کنند (به خصوص صبحانه، حتی اگر فکر نمی‌کنند وقتی از خواب بیدار می‌شوند گرسنه هستند، بدنشان بیش از ۸ ساعت گذشته ناشتا بوده است.) یا غذاهای ناسالم زیادی می‌خورند، سوختی که برای کار کردن به آن نیاز دارند را به بدن خود نمی‌دهند و باعث می‌شود آنها احساس خستگی کنند.
  • ورزش: ممکن است خلاف واقع باشد، اما تحقیقات نشان می‌دهد که افراد به محض شروع حرکت بدن، احساس بهتری دارند و انرژی بیشتری دارند. نشستن در مقابل تلویزیون یا رایانه ممکن است در زمانی که خسته هستند ایده خوبی به نظر برسد، اما در واقع بدن آنها را در حالت خواب قرار می‌دهد بدون اینکه واقعاً استراحتی با طراوت داشته باشند. ورزش منظم الگوهای خواب خوب، وزن سالم‌تر را تشویق می‌کند و انرژی بدن آنها را افزایش می‌دهد. مطمئن شوید که تعریف نوجوان خود را از ورزش گسترش دهید: چمن زنی، رقص TikTok، قدم زدن با سگ یا بازی بسکتبال.
  • آب: نوجوان خود را تشویق کنید که آب را به عنوان اولین نوشیدنی خود برای انرژی طبیعی انتخاب کند. نوشیدن آب زیاد به آنها کمک می‌کند تا هوشیار، متمرکز و راحت حرکت کنند. حتی کم آبی خفیف می‌تواند بر سطح انرژی و توانایی تمرکز آنها تأثیر منفی بگذارد.
  • استرس را کاهش دهید: احساسات استرس مقدار زیادی انرژی مصرف می‌کنند. نوجوانان در زندگی خود با استرس زیادی زندگی می‌کنند و این باعث می‌شود که آنها احساس خستگی کنند. هر کاری که برای کاهش استرس لازم است انجام دهید، این می‌تواند بهبود مهارت‌های مدیریت زمان، جلوگیری از تعهد بیش از حد، برنامه‌ریزی زمان استراحت، گذراندن زمان بیشتر با دوستان، مدیتیشن یا انجام برخی فعالیت‌های آرامش بخش دیگر برای چند دقیقه در روز باشد.

افکار نهایی

بهترین انرژی طبیعی از استراحت کافی، فعال بودن، خوب غذا خوردن و نوشیدن آب فراوان به دست می‌آید. این استراتژی‌ها را برای نوجوان خود الگو کنید و در مورد انتخاب‌هایی که می‌کنید صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *