صفحه نخست
صفحه نخست

عید پاک و عروج حضرت مسیح به آسمان

عید پاک
عید پاک

عید پاک

چند روزی است که آناهید ، همراه آنی و دوست گامبیتی شان “گومی زومی” ،تصمیم گرفتند تخم مرغ های عید پاک امسال را با روش متفاوتی رنگ کنند.بچه ها کلی تحقیق و جستجو کردند و می خواهند امروز کار رنگ کردن تخم مرغ عید پاک را شروع کنند.

آن ها هر کدام ،از انتخابی که کرده اند ،بسیار راضی بنظر می رسند و با شور و شوق زیادی،در حضور مادر بزرگ ، دست به کار شدند.
بالاخره هر کدام با سلیقه خودش کار رنگ آمیزی را به اتمام رساندند و از مادر بزرگ ،که تجربه ی زیادی در این کارها دارد، خواستند تا بهترین را انتخاب کند. کار “گومی زومی” از همه جالب تر بنظر می رسید.او به عنوان یک دوستدار محیط زیست، از رنگ های طبیعی استفاده کرده بود مانند، پوست پیاز، آب لبو، اسفناج و جعفری و … و نظر همه را جلب کرده بود.

 واقعه ها ی مهم مسیحیت:

حالا که کارشان تمام شده بود دور هم نشستند و صحبت آغاز شد. “گومی زومی” بسیار علاقمند بود که در مورد عید پاک اطلاعات بدست آورد ،پس مادر بزرگ تعریف را شروع کرد.او گفت:عید پاک و عید تولد حضرت عیسی مسیح ، دو واقعه بسیار مهم در عالم مسیحیت هستند و همیشه با شکوه خاصی برگزار می شوند.

عید پاک به چه مناسبی است:

عزیزانم، عید پاک یا زادیک عیدی است که بمناسبت رستاخیز حضرت عیسی مسیح برگزار می شود.در این روز، وعده رستاخیز به همه داده می شود و رفتگان و در گذشتگان به حیات دوباره یا همان رستاخیز، امیدوار می شوند.

جشن شادمانی مسیحیان:

مسیحیان معتقدند، واقعه ی رستاخیز، و باور داشتن به حیات پس از مرگ ،نقطه پایان و رها شدن از رنجها و سختی های حضرت عیسی مسیح میباشد . به همین مناسبت ، عید پاک با جشن و شادمانی،نزد مسیحیان برگزار می شود.

عید پاک عیدی است که در فاصله زمانی بیست و یکم مارس تا بیست و ششم آوریل برگزار می شود و مقارن با فصل بهار و تجدید حیات طبیعت است .امروزه از همه آداب و رسوم باستانی،فقط مراسم رنگ کردن تخم مرغ آب پز و تخم مرغ بازی، بیادگار مانده است.
در روز عید پاک، تخم مرغ، که نشانه ی طبیعت ، زندگی و تجدید حیات است را رنگ میکنند و به هم تعارف می نمایند.

بچه ها هم کلی تخم مرغ بازی می کنند و یک روز شاد را برای خودشان، رقم می زنند.
#گامبیت_نامه
#عید_پاک
@gambeetplanet

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *