صفحه نخست
صفحه نخست

عیدی دادن و عید گرفتن بچه های گامبیتی

عیدی :

سینا داشت با ” گالی بومی” دوست گامبیتی اش میگفت و می خندید. امروز،روز اول عید است و بچه ها از مامان ، بابا و سیاوش برادر بزرگ سینا، کلی عیدی گرفته اند و به قول معروف، عیدی باران شده اند.

رفتن به استقبال عمه:

مامان و بابا قرار است برای استقبال از عمه ی سینا ، به فرودگاه بروند .بچه ها باید در منزل بماندند ،و تا برگشتن آن ها منتظر باشند، سینا و “گالی بومی” به مامان قول دادند که خرابکاری نکنند و آرام باشند ولی به محض رفتن بزرگتر ها، شیطنتشان شروع شد.
“گالی بومی” به سینا گفت ، بیا برای آن ها یک جایزه آماد ه کنیم تا وقتی برگشتند ، خوش حال شوند.، همانطور که آن ها به ما عیدی دادند و ما را شاد کردند، ما هم میتوانیم آن ها را خوش حال کنیم.این طوری ما هم به آن ها عیدی داده ایم.

چرا باید عیدی بدیم؟

سینا که از حرف های “گالی بومی” چیزی نفهمیده بود گفت: ما از آنها کوچکتریم ! چرا باید ماهم این کارو انجام بدیم؟تازه ما که پول نداریم.
گالی بومی برای سینا توضیح داد که شاد کردن افراد خانواد ه به بزرگ و کوچک بودن ربطی ندارد و اینکه عیدی فقط پول نیست بلکه هر چیزی که طرف مقابل را شاد کند و او بداند که ما به یادش بودیم، خود بهترین عیدی است.
خلاصه “گالی بومی” پیشنهاد داد از نوع خوراکی باشد! سینا که حسابی گیج شده بود ،منظور دوست گامبیتی اش را متوجه نمی شد. مگه داریم؟

علاقه گامی بو به کیک فنجونی:

گالی بومی که خودش این اواخر عاشق درست کردن شیرینی و کیک شده بود”کیک فنجانی” را به عنوان عیدی معرفی کرد.
ببین سینا درست کردن کیک و شیرینی که کاری نداره!من هر روز با مامان کلی برنامه آشپزی وپخت و پز نگاه میکنم،من مطمئنم ما می توانیم.بیا شروع کنیم.

طرز تهیه کیک فنجونی:

همین که سینا راضی شد، آن ها دست به کار شدند و با فرمول زیر کیک فنجانی درست کردند:
تخم مرغ :۱ عدد / شیر:۳ قاشق غذا خوری / پودر کاکائو:۱ قاشق غذا خوری/شکر:۳ قاشق غذا خوری/ روغن: ۴ قاشق غذا خوری
آرد :۴ قاشق غذا خوری / پودر بکینگ: ۱ قاشق غذا خوری / وانیل:نیم قاشق چای خوری
آنها اول تخم مرغ،شکر و وانیل را مخلوط کردند، سپس روغن اضافه کردند، بعد آرد و پودر کاکائو و پودر بکینگ را افزودند و
و در آخر شیر را مخلوط کردند.

عیدی کیک فنجونی
عیدی
کیک فنجونی

به کمک سیاوش ،یک قابلمه پر از آب روی اجاق گاز گذاشتند و وقتی آب جوش آمد،چند تا فنجان برداشتند و درون آنها را با روغن چرب کردند و از مایه کیک در هر کدام تا نیمه ریختند و درون قابلمه آب جوش ، قرار دادند و در آن را گذاشتند. بعد از ۲۰ دقیقه ، عیدی بچه ها آماده بود. و بوی خوبش فضای خانه را پر کرده بود. بعد از مدتی، کل خانواده ،دور میز جمع شدند،تا عیدی بچه ها را بچشند. عجب عیدی خوشمزه ای!

#گامبیت-نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *