صفحه نخست
صفحه نخست

رویداد آموزش کودکان بر بستر فناوری اطلاعات آکادمی هنروادبیات کودک و نوجوان سرزمین آفتاب شماره(۴)

روز دوشنبه ۲۴ مرداد ماه به همت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات  و شرکت  اندیشه شتاب پویه گام ( گروه گامبیت) برگزار گردید.
سیاره گامبیت و آکادمی هنر ادبیات کودک و نوجوان، که با فراهم آوردن بستر سیاره گامبیت که یک پلت فرم آنلاین است و مربیان کاربلد حوزه آموزش کودک میزبان این رویداد بودند.
کودکان رده سنی ۹تا ۱۲ سال به همراه والدین خود با همراهی تیم گامبیت و مربیان گرد هم فرآیند شناسایی مشکل، طراحی ایده، داستان پردازی ، تبلیغات و بازاریابی ، طراحی محصول و در پایان داوری مهارت ایده پردازی یک کسب و کار را تجربه کردند.
در این رویداد پدران و مادران پا به پای دلبند خود با رویکرد توسعه نگرش کار آفرینی کودکان آشنا شدند.

هدف از برگزاری رویداد ICT

همراه کردن والدین و مربیان با کودکان در پروسه یادگیری، و آموزش ایده پردازی و تبدیل کردن ایده ها به محصول با گیمیفیکیشن و ابزارهای دیجیتال به کودکان و ارائه بازخورد توسط داورها به کودکان و والدین به منظور آماده کردن کودک برای کارآفرینی بود.

طرح مسئله

مجمعی از دانشمندان و اسطوره ها نظیر بزرگمهر؛ ایده‌هایی درباره( سلامت) ، ابوعلی سینا؛ ایده‌هایی درباره (بازیافت) و رستم؛ ایده‌هایی درباره (ورزش) به بچه ها کمک نمودند تا چالش ها را مشاهده و راهکاری برای رفع چالشها ارائه دهند.

طرح ایده

سپس نزد اسکیلاس؛ مهندس و سازنده قنات در دوران هخامنشی رفته تا که به بچه ها کمک نماید راهکار حل چالش را به صورت مستند شده تدوین نمایند.

برنامه ریزی

بعد ازطرح ایده بچه‌ها نزد آرتاخه؛ سازنده کانال آتوس می رفتند، آرتاخه از بچه‌ها می‌خواست تا ایده شان را شرح دهند و بگویند این ایده چه مشکلی را حل میکند و نیاز آنها برای راه اندازی طرحشان چه چیزی است. در اخر شعار مربوطه به ایده خودشان را بنویسند.
مجری این مرحله از فرآیند آموزش گروه داستان اپ dastanapp بودند که با سعه صدر کودکان را همراهی می کردند.

بازاریابی و برندینگ

در این مرحله آناهیتا؛ بانوی خرد رفته و او از بچه‌ها می‌خواست راهکاهایشان بنویسند و نحوه تبلیغات و فروش به بچه ها آموزش میدادند تا تولید محتوا کنند.

مشاوره و آماده سازی محصول جهت ارائه

در این مرحله مشاور به کمک کودکان آمد تا طرح و ایده کودک آماده ارائه گردد.

ارزیابی

در آخر پیش شیرین؛ ملکه ساسانی رفتند که بر اساس اطلاعاتی که در سایت گامبیت در هر مرحله وارد شده بود به کودکان امتیاز دهند.

 

تیم مدیریتی:
 آنی خاچکیان
 سروژهاکوپیان
 مهرنوش محبی
 بیتا مشعشعی فکور
تیم اجرایی:
 عاطفه صادقی
 روبینا هایراپتیان
 آلیشان وسکان
 علیرضا طاهروردی
 امیرمحسن جایز
 طرفه اخلاصی
 افروزه هوری
 الهام اسماعلیان مقدم
 عذرا حسینی
 نرگس صدیق
شیرین کاظمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *