صفحه نخست
صفحه نخست

خورشید و فواید آن برای بچه های گامبیتی

خورشید

پویا داشت با اشتیاق از ماجراهای مدرسه،برای دوست گامبیتی اش ” گالی بومی” تعریف می کرد که یک مرتبه برق رفت و همه جا ساکت و کم نور شد. پویا پرده را باز کرد و نور خورشید مانند سیلی از شیشه پنجره وارد اتاق شد و همه جا را روشن ساخت.

خورشید
خورشید

اشتیاق گامی بو

” گالی بومی” با اشتیاق خاصی به نور خورشید خیره شد و گفت : میدونی پویا، در زمین قدرت نور خورشید خیلی بیشتر از نوری است که در سیاره گامبیت وجود دارد. من نور اونو خیلی دوست دارم.

به من انرژی خوبی میدهد.البته نباید مستقیم به آن نگاه کرد چون به چشمانمان آسیب می زند ولی دیدن نور آفتاب آدم را سر حال میکتد ، شادی بخش است و نوید دهنده یک روز قشنگ ، پر از کار و فعالیت است. راستی نوری که از خورشید می آید چیست؟
پویا چشمهایش را گرد کرد و گفت: خوب در کتاب علوم یاد گرفتیم نور یکی از شکل های انرژی است.و اینکه نور طیفی از رنگ هاست.با کمک نور خورشید می توانیم دنیای خودمان را بهتر بشناسیم.
” گالی بومی” میدونی،من در ذهنم نور خورشید را اینطوری تصور میکنم که یک نقطه از نور افتاب به بزرگی یک بند انگشت، به اندازه یک میلیون شمع روشن، نور دارد.

منبع اصلی انرژی

راست میگویی پویا ،نور خورشید منبع اصلی انرژی،گرما و زندگی برروی زمین است.
نور اون منبع گرما،نور،مواد غذایی،سوخت و قدرت است.به رشد گیا هان کمک میکند و به زندگی معنا میدهد.
بی دلیل نیست در زمین اسم برخی دختر بچه ها را ” خورشید” می گذارند. پویا در ادامه گفت: ” گالی بومی” میدونی ،من شنیدم که در زمان های قدیم برخی آدم ها ، اون را می پرستیدند!

این نشان می دهد که  نور خورشید چقدر برای انسان اهمیت داشته است. یادم است ، وقتی که من ،کوچک بودم مادر بزرگم هر و قت می خواست من را از خواب بیدار کند یک قطعه از آوازی را می خواند که می گفت اگر با طلوع آفتاب بیدار شوی، و مانند نور آفتاب پر انرژی باشی ، حتما موفق خواهی بود .
آفرین به تو، پویا. اطلا عات خوبی در ا ختیارم گذاشتی.
حالا یک چیز جالب هم من برای تو بگویم: میدونی در سیاره گامبیت از منابع دیگر هم انرژی بدست می آید.بطوری که برخی از موجودات می توانند از خود نور تولید کنند و نورانی شوند.
اگر موافق هستی بیا در این مورد جستجو کنیم. من شنیدم در زمین هم برخی از موجودات می توانند از خود نور تولید کنند!
شما چطور بچه ها آیا آن دسته از موجودات را که از خود نور تولید میکنند، می شناسید؟

#گامبیت_نامه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *