صفحه نخست
صفحه نخست

شبیه ساز آتشفشان

ماموریت شبیه ساز آتشفشان!

در ماموریت شبیه ساز آتشفشان ، کودک با همراهی شما کوه آتشفشان را شبیه سازی می کند.

 

شبیه ساز آتشفشان

هر وقت صحبت از آزمایش علمی است فکر میکنیم برای انجام آزمایش به مواد خاصی نیاز هست. ولی شما به سادگی می توانید با مواد در دسترس خانگی آزمایشات علمی متنوعی با کودکتان داشته باشید. آزمایش کوه آتشفشان تنها با سرکه و جوش شیرین قابل انجام است. بهترین آزمایش برای توضیح علت فوران گدازه‌ها به کودک‌تان است.

توصیه می شود از همان شروع آزمایش از کودک خود فیلمبرداری کنید.

ترکیب دو ماده جوش شیرین(یک باز) و سرکه(یک اسید) واکنش شیمیایی ایجاد می کند. مانند کوه آتشفشان حقیقی گاز دی اسید کربن تولید می‌شود.

خب , حالا میریم که آزمایشو شروع کنیم.

داخل بطریمون یه مقداری جوش شیرین میریزیم.

بعد میتونیم کمی رنگ روغن بش اضافه کنیم تا کف های رنگی درست کنیم. بطری رو داخل تشت میگذاریم تا بعد از تولید آتش فشان, محیطی تمیز بمونه.

بعد کمی سرکه اضافه میکنیم داخل بطری ….

همون موقع میبینیم که دو تا ماده باهم ترکیب شده و آتش فشان رو برامون شبیه سازی میکنن.

برای بازدید از ماموریت های دیگر گامبیتی به قسمت اوستا وب سایت گامبیت مراجعه کنید.

 ابزارهای مورد نیاز برای انجام ماموریت

  • بطری پلاستیکی
  • جوش شیرین
  • سرکه
  • تشت

دستاورد ماموریت

  •  شبیه سازی آتشفشان
   آتشفشان روزنه‌ای در سطح زمین است که سنگ‌های گداخته، خاکستر و گازهای درون زمین، از آن به بیرون فوران می‌کنند. فعالیت آتشفشانی با برون‌افکنی سنگ‌های مذاب، با گذشت زمان، باعث پیدایش کوه‌های آتشفشانی بر سطح زمین شده‌است. آتشفشان‌ها معمولاً در نقاطی یافت می‌شوند که صفحه‌های سخت پوسته زمین‌ساخت، همگرایی یا واگرایی دارند.
بروز آتشفشان، تأثیراتی به همراه دارد که یکی از آن‌ها تغییر آب وهوا است. آتشفشان می‌تواند باعث بارش باران و ایجاد رعد و برق شود. آتشفشانها می‌توانند تأثیراتی درازمدت در وضعیت آب و هوا ایجاد کنند. از طرف دیگر، گدازه‌هایی که سریع حرکت می‌کنند، می‌توانند باعث مرگ انسان‌ها شوند؛ چون خاکستر حاصل از بروز آتشفشان، تنفس را دشوار می‌کند.
اگر از این ماموریت خوشتان آمد، ماموریت شبیه سازی شرایط بوجود آمدن فسیل را از دست ندهید. در این ماموریت میخواهیم یک فسیل واقعی درست کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *