صفحه نخست
صفحه نخست

بچرخ تا بچرخیم!

بچرخ تا بچرخیم!

بازی بچرخ تا بچرخیم بازی است برای افزایش تمرکز در کودکان.

معمولا جلب توجه کودکان کار سختی است. آن دشوار تر، حفظ تمرکز آنها برای انجام یک فعالیت هدفمند است. اما هنگامی که بحث انجام فعالیت های دشوارتر به میان می آید, امکان نگه داشتن تمرکز کودکان کمتر می شود.پس احتمال اینکه کودک قبل از اینکه تمام توان خود را برای انجام آن فعالیت صرف کند، خسته می شود. در نتیجه تصمیم می گیرد از انجام آن فعالیت کناره گیری کند.

حافظه انسان نقش مهمی بر تمرکز او دارد. پس کاری که بتواند عملکرد حافظه را تقویت کند می تواند به طور غیر مستقیم تمرکز فرد را نیز تقویت کند. بازی های حرکتی از جمله تمریناتی هستند که می توانند به عنوان ورزش مغز مورد استفاده قرار گیرند. می توانند حافظه را تقویت کنند و تمرکز فرد را افزایش دهند. بازی های حافظه انواع مختلفی دارند. لازم نیست حتما بازی پیچیده و سختی را انتخاب کنید. حتی یک بازی ساده برای تقویت حافظه می تواند خیلی مفید باشد.

 

برای موفقیت در هر کاری مخصوصا کارهای فکری, تمرکز لازم است. کسانی که تمرکز خوبی دارند, از یادگیی خوبی هم برخوردارند. این افراد اطلاعات را بهتر دریافت می کنند، بهتر تجزیه و تحلیل می کنند و بهتر به یاد می آورند. این موضوع برای یادگیری در دوران تحصیلی هم بسیار مهم است. بر اساس تحقیقات به عمل آمده نیمی از کودکان مشکل تمرکز فکر دارند.

حواس کودکان بطور مداوم فعال است. آنها دائم در حال دریافت احساسات از محیط پیرامون خود هستند. همیشه موردی برای دیدن، شنیدن، بوییدن، چشیدن یا لمس کردن وجود دارند. یک حس به تنهایی فقط مدت کوتاهی مورد توجه کودکان قرارمی گیرد. اگر کودک بخواهد احساسات مختلفی را درک کند باید یاد بگیرد که چگونه در هر شرایطی روی یکی از حواس خود تمرکز کند.

فواید تقویت توانایی تمرکز

  • برای آسان شدن انجام تکالیف محول شده به کودک
  • حفظ توانایی های حافظه
  • بکارگیری صحیح در حافظه
  • رشد توانایی های یادگیری
با بچرخ تا بچرخیم یاد میگیریم که انجام یک کار ثابت با دقت و آرامش بالا سبب تقویت توجه در افراد می شود. این پرورش توجه در جنبه ‏های مختلف پرورشی و زندگی تاثیرگذار است.
برای بازدید از ماموریت های دیگر گامبیتی به قسمت اوستا وب سایت گامبیت مراجعه کنید.

ابزارهای مورد نیاز برای انجام ماموریت

  •  ساعت با ثانیه شما

 

دستآورد ماموریت

  • تقویت تمرکز و توجه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *